Modernizarea înseamnă mult mai mult decât reparaţie. La Electroputere modernizarea înseamnă să aduci motorul într-o stare cât mai aproape de cea a unui nou motor. Un motor de tracţiune modernizat are o durată de funcţionare de cel puţin 90% din cea a unui motor nou. Motorului i se dă o noua viaţă.
Electroputere este specializată în modernizarea motoarelor de tracţiune de curent continuu, chiar şi a motoarelor fabricate de alţi producători.
Electroputere a dezvoltat procesele de modernizare (ca parte a sistemului de calitate) Procesele de mai jos pot varia în funcţie de nevoile şi cerinţele beneficiarului.
Condiţii prealabile:
- Maşini, unelte şi instrumente corespunzătoare
- Procese bine documentate şi verificate (nu ne bizuim doar pe specializarea personalului
- Un atelier corespunzător, curat şi ordonat
- Personal calificat şi bine instruit din punct de vedere tehnic
Etapa 1. Curăţare şi dezasamblare
-
- Curăţarea motorului
- Demontarea. Sunt necesare unelte şi metode speciale pentru evitarea defecţiunilor
- Spălarea şi uscarea componentelor
Etapa 2. Inspectarea şi specificarea lucrărilor ce urmează a fi făcute
-
- Diagnosticarea defectelor
- Documentaţie specifică
- Teste mecanice, verificarea fiecărei părti pentru a stabili conformitatea/ neconformitatea
- Teste electrice, in special ale infăsurărilor
- Specificarea lucrărilor ce urmează a fi făcute
Etapa 3. Aducerea tuturor componentelor în stadiul de "ca noi"
-
Înlocuirea cu piese noi sau reprelucrarea unor subansamble precum:
- Port-perii
- Lagăre de alunecare
- Scuturi
- Carcase
Etapa 4. Bobinare rotor şi stator
-
- Rebobinare. Înlocuirea infăşurarilor noi sau repararea parţială a celor vechi, astfel ca durata de funcţionare să fie ca a unui motor nou
- Impregnare. Calitatea este asigurată de un sistem riguros de monitorizare şi control al procesului
- Teste după rebobinare
- Modernizarea colectorului
Etapa 5. Test şi inspecţie înainte de asamblare
-
- Înaintea asamblării, toate componentele sunt testate sau inspectate în conformitate cu aceleaşi standarde ca pentru motoarele noi.
Etapa 6. Asamblare finală
-
- Asamblarea statorului, rotorului şi a întregului motor
- Înlocuirea cablurilor şi a elementelor de fixare
- Echilibrarea rotorului
- Perii noi
- Rulmenţi noi
Etapa 7. Test final
-
- Motorul este testat ca unul nou, inclusiv proba uniorară
- Vopsire finală